Friday, June 1, 2012

SCHOOL TRIP TO MELAKA

Assalamualaikum semua pembaca! harini aku nak share cerita and gambar psl trip sekolah aku ke Melaka . Trip ni biasa2 je sbb aku dah jejak ke melaka ni byk kali, jalan kat pekan melaka ni pon aku dah katam xD hahahaha .

Ceritanya bermula camni, 29 MAY 2012, pukol 6.15 aku dah sampai sekolah . cikgu ckp gerak kol 6.30 . then, bila dah berkumpul kitorang gerak . Kat bas, pergghh mengantuk gila doh . Mula2 semua bising nak tunjuk Gadget masing2, hehehe ..  pastu semua tidur . Pastu, semua terjaga sbb boring tidur . aku nampak semua mcm boring je, so aku keluarlah Nikon D80 aku dan offer deme untuk tgkp gambar . at least deme x bosan . 



 *Gambar mula2 . penamat bosan . ahhaha


Pendek cerita, lepas breakfast, lunch semua tu, tempat first kitorg lawat taman buaya . Last kaki aku jejak taman buaya ni time 2006 dulu and aku bangga doh rumah hantu yang aku masuk dulu still ada . Kat rumah hantu tu, hilang takut sbb masuk ramai2 . tapi cuak gak ahh dan dan hantu ada tepi aku , puiihhh .  Pastu, ada show kat taman buaya . mmg RESPECT kat pekerja yg buat show tu . sgt berani .



 *From left: adib,mus,awe,hanan,kamal,aku,dhana










 *forever alone? LOL




Okay, pas dah habis lawat taman buaya, kitorg bergambar depan pintu masuk taman buaya ni . ini adalah WAJIB . hehe . Baju mmg basah(mandi peluh) , tapi nasib baik aku pakai deodorant :P
mmg penat ahh, so aku and beberapa kawan aku pegi beli air kelapa kat tepi tu, agak ramai ahh yg beli tu . bila dah habis beli kitorg toleh kanan kitorg, tgk2 bas dah belah kuang ajo! hahahaha . aku n member aku kejo lah pelagi . nasib baik bas tu benti . gila betul! bila aku tanya member aku dalam bas tu, deme ckp uncle bas saje troll kitorang . SHIT! then, kitorng ke Taman rama2 pulak . mmg penat kaw ahh . Tapi apa boleh buat, folow je lah .



 *From left: farzana, ustaz reza, marina, aku, asma,awe,fatin, Dhana




 *mus with CAHAYA .


 *Aku tgk pon geli.

 *Daniel

 *Kan aku dah ckp, ini WAJIB

 *Penat, lepak jap



Okay, lepas dah usha taman rama2, kitorg check-in kat hotel kitorg (SEMERBOK INN) . Just a simple hotel, sesuai lah untuk org bujang xD . Okay, sampai sana.. cikgu bahagi bilik . bilik aku, nahhhh kecik gila babeng . pegi bilik member aku (kamal, hanan, sugan, adib) mmg gila, dgn tv lcd nya.. katil queen size ada dua . Okay, dah... pastu pukul 7.30 lebih sikit, kitorg keluar . Kitorang pegi MELAKA RIVER CRUISE,  Cikgu ckp sapa lapa cikgu bagi masa stengah jam makan mcD, Pastu cikgu ckp jgn mkn byk sgt, sbb nnt nak makan ikan bakar pulak . OH DAMN! mmg x ahh aku nak makan mcD .  Aku just pao member aku punya air, fries, bubur . hahah. jadi la untuk alas perut kan? 


 *Gunung Rapat menawan melaka







Okay, lepas dah naik bot . sementara tunggu member lain . kitorang BUSKING . wao, pengalaman yang palig best and baru . Ramai do kerumun kitorang . but, kitorang just mainkan bebrape lagu je. sbb x prepare and malu .





Lepas dah habis busking, Kitorg gi makan ikan bakar. Kitorang order nasi goreng kampung, air masing2 and ikan bakar. YUMMMMMEEHHHHH! 



 * Sementara tunggu ikan bakar ku, main game dulu . heehe




Lepas dah kenyang makan, kami balik ke hotel . Mmg best, Perut kenyang+ penat gila . mmg best lah tido . Tapi, jgn harap lah aku nak tidur! aku lepak bilik member aku yang ada tv lcd tu . kitorang online, jamming, main gusti dan mcm2 lagi . pastu dlm kol 3.30 aku n member aku masuk bilik masing2 . dah sampai bilik kitorg smbg lagi, aku rasa kita tidur dlm kol 4 lebih la.. hahah mmg gila . dah la check out kol 10.00 . mmg panda eyes la makan dia! Tapi, nasib baik subuh kami x lebuh . kami dikejut oleh awe n mus . nak tau camne dia kejut kan? dia ketuk kuat2 . pastu nanyi + main guitar kuat. ahhhhhh ! So, lepas dah subuh pack barang.. dgn x mandi , gi breakfast kat warung depan . pastu, balik bilik untuk lepak2 . dan perkara WAJIB telah dilakukan oleh aku!

30 MAY 2012



 *hehe :)


Lepas dah pack barang kitorg gerak ahh kat bas . Cikgu ckp kitorg akan melawat pekan melaka . sampai sana, cikgu bagi dalam 4 jam untuk gi jalan2 . kitorang pon apa lagi antara tempat yang kami lawat termasuk lah, muzium apa ha, lupa lah , a'famosa, jonker street, dataran pahlawan and byk lagi yg berhampiran . semasa kitorang jalan2 ke suatu tempat ke tempat lain . byk benda yg berlaku . Hujan lah, ada org nak langgar kami, pastu dia horn2 bising kat kami . mcm BONGOK je. Kami lek ahh, 









 *Perkara wajib





Lepas dah penat jalan,  kami mkn mcD . itu je yg cepat . lepas dah habis lepak smua kami balik la ke bas. kaki aku jgn ckap la, dah x rasa mcm aku ada kaki . rasa nak tercabut bhaii . Lepas, penat.. kami ke tempat last yg kami lawat, MELAKA PLANETARIUM . Masuk2 je, kena lyn short movie . aku pegi je la . Dah lah bdn aku tgh panas+ peluh . masuk bilik sejuk camtu mmg aku x tgk la movie tu . tidur je :P






 *Guestbook: apa yang aku tulis ialah SILVERMANIA!


 *Group photo :)



So, dalam bas.. senyap je. semua tidur . mmg gila bab! penat do . pastu mcm biasa, boring aku snap snap and snap lah! 

 *Hasil duit busking


Pastu, bila dah dinner seawal pukol 6 camtu.. kitorg terus kan perjalanan . Lepas tu, seorg member kita, Nithiya, suruh uncle bas drop dia kat rawang . sbb rumah dia kat sini . so perkara WAJIB berlaku .




So, itu je aku nak post harini . Sorry for the long post . Membaca itu perkara yg baik :P So, aku nak mintak maaf kat sesiapa kalau aku ada terguris hati korang semasa lawatan ini . And sorry sgt2 siapa yang tiada dalam gambar . siapa suruh korang x nak gerak ngan aku :P Trip ni mmg bagi aku byk experience yg aku x boleh lupakan, BUSKING, HELICOPTER, DALAM TANDAS, DIKEJUT SUBUH SECARA DAMN, LIFT TERSANGKUT and banyak lagi.... tu je   . bubyee.. assalamualaikum :)

4 comments:

Shafiqah Omar said...

perghh gambar lawa gilaaaa. kasut pun lawa haha :D

IRFAN AZHIM ZULKIFLI said...

@shafiqah omar: thanks weh! tu kasut lama, kenapa skang baru nak puji ,hahahha

fathin zulkifli said...

sume gamba lawa! :)

IRFAN AZHIM ZULKIFLI said...

@fathin zulkifli: okay okay okay, trimas