Sunday, August 26, 2012

SEMINGGU CUTI BERHARI RAYA 2012!

Assalamualaikum and salam aidilfitri buat semua pembaca blog ni yg menyambut hari raya :) Harini.. nak share pasal seminggu cuti sekolah untuk hari raya (ahad 1 syawal- ahad 8syawal). Raya tahun ni aku raya kat Ipoh je sbb dah xde sape kat kuale so raya kat sini je.



AHAD- 1 SYAWAL
-Lepas sembahyang sunat hari raya dekat Masjid Sultan Azlan Shah, kitorang ke rumah makna untuk kumpul2 kejap . lepas sembang2 semua tu kami semua ke Kuale melawat kubur arwah atuk kat Talang, then baru le lawat saudara yg ada kat sana.


Muka gembira dapat jumpa saudara-mara . Gambar ni kat rumah makna



Muka penat asyik tangkap gambo orang je kejenya



Gambar opah aku and anak2 dia bergambar dgn saudara kat sana.. 



Lepas habis lawat saudara yg ada ke kuale, last destination kat kuale kitorang gi rumah mandak(adik ibu).. kat sinilah kitorang bagi2 duit raya, makan laksa etc



Kat luar rumah mandak. kakngah n abah



Adik-beradik sebelah mak aku, kalo pandei kome teka mana mak aku



Candid shot Mak aku dgn Makyang



Candid shot. Dari kiri: ekha, kakngah, abang



Adik beradik mak aku + menantu opah aku



Cousin :)



Cousin perempuan



Candid.. tgk budak tu dia buat satu Malaysia!



Cousin lelaki



Candid... abang aku and adik(faris)


Okay, time malam raya pertama tu.. kitorang ke Excelsior hotel untuk buat persiapan Jamuan hari raya sebelah abah :)



Kakngah and kak syira. tgk busy kan diorang?



Awie and abah. semua busy



Tengok budak comel ni.. anak cousin aku ni, nama dia khalif :)


ISNIN- 2 SYAWAL
Pagi raya ke 2 tu, kami bangun pagi2 dgn breakfast just nak alas perut terus ke hotel untuk bergambar, bagi duit raya, bermaaf-maafan etc. tetamu datang dalam pukul 12.30 mcm tu kot.. Time maajlis ni, aku ditugaskan untuk jaga photobooth.. 



Sebelum guest yang try photobooth ni, kami try dulu :) hehehe..



My cousins and aunt.. left: Kakyong, syira, and mak Ina



Kakngah mewakili aku untuk mengucapkan SELAMAT HARI RAYA kepada semua!


Khalif. hehehe



Sesi bermaafan







Bergambar lepas dapat duit raya.. kakngah and Ilman



Abang and cousins!



Adik-beradik abah aku.



Adik beradik+menantu opah aku



err.. boleh diakatakan candid jugak lah kan? hehe.. time ni tgh tunggu guest datang



Kakngah bertugas untuk tick kehadiran guest yg dtg.



Guest yg terawal! bapak aku and paksu melayan tetamu yg datang ni :)



Cousins again.



Majlis dimulakan dgn bacaan doa yang diketuai oleh abah



ohh ye, time ni aku boring2 tunggu org nk dtg kat photobooth,aku shoot cousin aku ni. Amin! emm Caption apa yg sesuai untuk gambar ni ye?



Lepas guest dah byk yg balik, kitorang pulak conquer photo booth ni. korang faham x apa yang diorang nak sampaikan?



Penyokong setia Bola! HALA MADRID, KEJOR YOB KEJOR, KEEP THE BLUE FLAG FLYING HIGH!



Lepas semua guest dah balik, kitorang sekeluarga tangkap gambar :)



Adik beradik aku. sangat best gambar ni!


SELASA- 3 SYAWAL
Raya ketiga.. Maknyah ajak semua org lunch kat rumah dia. makanan semua sedap2 and aku pulak kenyang time tu. urghhh!



Ini le kewajipan keluarga kitorang. hahaha pergi mana2 mesti kene bergambar dulu :P


Okay, lepas habis makan kat rumah maknyah, keluarga aku and kelaurga paksu pergi ke rumah tok usop. Dah lama x melawat dia ni.. dulu aku suka main keris dia. dia ada banyak collection keris!



Ni lah tok usop. bergambar dgn dia. muka ada sama x?


Sepatutnya, lepas gi rumah tok usop. kitorang nak balik.. tapi kebetulan Paksu nak ke kubur arwah Opah dia (moyang aku).. So abah pun ikut je la.. x plan pun semua ni.



First time aku melawat Kubur arwah moyang aku and bapak saudara aku iaitu adik kepada bapak aku.



Dah cakap, ini suatu kewajipan.


Lepas lawat kubur, sepatutnya kitorang balik.. tapi abah ajak ke rumah adik atuk aku..ni pun sebenarnya x plan, sbb semua ni sekali jalan. hehe :)

Malam tu, Mak aku ada buat makan2 keluarga sebelah mak aku..



Dari kiri: acik, mak aku, makna, n abg



Time makan



Kakak aku tunjuk Video arwah Atuk aku kat Opah aku.. 



Assyik tangkap gambar org je, aku pun nak bergambar jugak :/



Ayong and Ibu






RABU- 4 SYAWAL
Rezeki datang lagi, Opah Su ajak kami lunch dekat rumah dia. makanan dia sedap weh!



makan ala2 orang kampung. best



Cousin (arif)



Sementara tunggu mak aku sembang .. aku saje boring2 shoot gambar legend manu ni . GLORY GLORY MAN UNITED!



Aku boring, then saje shoot cincin kakak aku ni.. cincin ni mak aku bagi kat kakak aku. akalu korg perasan cincin tu berbentuk ZL kan? ZL bermaksud ZULKIFLI LATIPAH :)



Tengoklah raya nowadays! aishhh


KHAMIS- 5 SYAWAL
Pagi sampai petang kami just duduk rumah.. then petang nak ke senja tu, kami ke rumah pakcu.. raya rumah dia. Dia ajak makan mi Udang. Sedap doo~



Aku and abang aku bergambar dgn kereta Arwah atuk aku



Budak kecik tu buat muka. hehehe. 



Antara yang datang



And ni geng mak bapak! hahahaha..


JUMAAT- 6 SYAWAL
Lepas sembahyang Jumaat. pukul 3.30 aku pegi Open house rumah member aku (Adib). Makan laksa! Damn nice! Then balik rumah Mandi2 sembahyang asar, kitorang ke rumah makyang pulak makan Mi rebus.. Sedap jugak. Haish.. keluarga aku ni memang pandai masak le... hehe . Then makan2, sembang kitorang balik,.


SABTU- 7 SYAWAL
Hari sabtu, kitorang pegi kenduri cousin bapak aku punya cucu.. Lepas kenduri Kitorang jalan2kat pekan, then sepattnya aku pergi 2 Open House member aku.. tapi rezeki xde, aku demam so duduk rumah. malam tu aku pergi stadium tgk Perak VS Felda. 






AHAD- 8 SYAWAL
Ahad, aku x buat ape2.. Just buat persiapan sekolah. Potong rambut, gosok baju, and siap beg. pastu abang aku Ilman tu pun balik harini.


Orite, itu je nak share apa yg berlaku Sepanjang cuti semninggu beraya. Aku nak minta maaf kepada korang jika ada terguris hati or apa.. sedangkan nabi maafkan umatnya , ni siapalah korang x nak memaafkan sesama sendiri. Okay itu saje dari aku, Selamat Hari Raya Aidilfitri! Nantikan Gambar2 Raya versi FILM! itu pun kalau menjadi. Assalamualaikum.

No comments: